Les trois fromages

Les trois fromages är en fransk rockgrupp som för mig påminner mycket om Ebba Grön. Ingen grupp som spelas av de stora radiostationerna men jag tror definitivt att de har potential att nå ut till en publik utanför Frankrikes gränser. Via bannern ovan kommer du till deras sida på myspace.com och kan provlyssna på deras musik. Det går också bra att ladda hem abumet via iTunes Store för 4,95 euro. Om du gillade Ebba Grön så tror jag att detta kan vara en grupp att lägga på minnet. Alla texter på franska men det spelar ingen roll och vad sägs om en låttitel som La Tartiflette.


Trois fromages är dessutom namnet på en av mina favoritpizzor hos vår närmsta pizzabagare. På ett tunt lager av tomatsås samsas mozzarella, gorgonzola och getost. För den som ännu inte listat ut det så betyder les trois fromages – de tre ostarna.

3 svar so far »

  1. 1

    Esping said,

    I Italien brukar jag beställa Quattro Formaggi. Vid ett tillfälle lyckades jag faktiskt trycka i mig 3/4 av pizzan. Mäktigt men gott. När det gäller ostrelaterad musik toppar ”Suzy Creemcheese” med Teddy and his Patches min lista.

  2. 2

    Fredrik said,

    Ja, det är ju rätt mycket Ebba faktiskt! Och lite som domhär. Kul namn och det är ju så en låttitel ska heta 🙂

    Min favvopizza hittar jag konstigt nog i Helsingör på PakHuset. De påminner mig så om de första pizzorna på den första pizzerian i byn. Himla gott, god ost, god botten. Tar ofta en med bresaola och rucola. Hmm måste nog köpa mig en fulpizza ikväll känner jag, eller som vi brukade kalla det i byn; svintårta 😉

  3. 3

    stephan said,

    Det var nog detta jag hörde i en Intermarché när jag funderade om Thåström hade börjat sjunga på franska på gamla dar!


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

