Camembert i ugn II

Blev så inspirerad av ett inlägg hos Chez Sofia som visade en ugnsbakad camembert att jag var tvungen att testa det. I kylen fanns en Petit Camembert, som är en lite mindre version av originalet men sen upptäckte jag att det saknades äpplen. Men tager vad man haver så det fick bli en variant som visade sig smaka gott även den.

Jag delade min camembert i två halvor. Lade halvan i en liten form som normalt brukas för crème brûlée och toppade med finhackad vitlök, hackade hasselnötter, spiskumminfrön och sedan lite piment d’espelette. Ugnen på 180 grader och 15 minuter på mittfalsen. Resultatet blev bra fast vitlöken kändes inte av och kan nog uteslutas däremot gav spiskumminfröna en härlig smak.

camembert-i-ugn-II

1 Response so far »

  1. 1

    Chezsofia said,

    Delar man på den så har man ju fördelen att kunna värma den lite längre. Mmmm säger jag bara. =)


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

